Toiminta

Suomen Syöpäpotilaat ry ajaa syöpäpotilaiden etuja. Yhdistyksen tavoitteena on turvata syöpäpotilaille sekä heidän läheisilleen paras mahdollinen tuki hoidon ja kuntoutumisen aikana sekä vähentää syöpäsairauksista aiheutuvia haittoja yhteiskunnassa. Yhdistys on Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen ja osa Syöpäjärjestöjä.

Toiminnassaan yhdistys noudattaa Potilas keskiöön -periaatetta, joka korostaa potilaiden yksilöllisiä tarpeita ja vaikutusmahdollisuuksia. Tämä periaate ohjaa sekä potilaiden edunvalvontaa että omien palveluiden kehittämistä. Potilaiden edunvalvontaa tehdään yhteistyössä muiden syöpäjärjestöjen kanssa.

Tutustu yhdistyksen sääntöihin sekä arvoihin ja strategiaan vuosille 2023-2025.

Yhdistys tuottaa luotettavaa tietoa syöpäsairauksista sekä niiden hoidosta ja ylläpitää kattavaa valikoimaa potilasoppaita.

Potilasverkostot tarjoavat mahdollisuuden monimuotoiseen vertaistukeen.

Saat ladattua vuoden 2022 toimintakertomuksen pdf-muodossa:

Suomen Syöpäpotilaat ry:n toimintakertomus 2022

Suomen Syöpäpotilaiden hallituksen puheenjohtaja on Leena Eloranta, Lappeenranta.

Hallituksen muut jäsenet:

Sirpa Yksjärvi, Jyskä (varapuheenjohtaja)

Matti Järvinen, Vantaa

Riikka-Leena Manninen, Ylöjärvi

Kirsi Niinimäki, Helsinki

Kimmo Satola, Helsinki

Maria Buchert, Espoo

Aimo Strömberg, Hyvinkää

Hanna Mäenpää, Tampere

Tuula Nikkilä, Mietoinen

Juha Wirekoski, Joensuu

Suomen Syöpäpotilaat ry:n hallitus ilmoittaa avoimesti sidonnaisuutensa, tiedot saa pyydettäessä jenni.tamminen-sirkia(at)syopapotilaat.fi tai +358 44 556 1132.